Specialist in huisstijl ontwerp, ontwikkeling & management.

Welkom Hoom

Jouw merk, jouw basis.

Slider

Is jouw huisstijl nog up-to-date?

Doe de test!

Beantwoord onderstaande vragen en kom er direct achter of het tijd is voor een opfrisbeurt van je huisstijl.

Een motief om van naam veranderen is als deze de lading niet meer dekt. Toegegeven, je bouwt in de loop der jaren een zekere naamsbekendheid. En ja, de bestaande naam klinkt vertrouwd. Maar in hoeverre versterkt je naam je bedrijf nog?

Een slogan geeft je bedrijf een persoonlijkheid en richting. Een sterke naam + pakkende slogan is de meest kosteneffectieve advertentie om klanten te binden.

Met een huisstijlhandboek heb je regels en materialen waarop je terug kunt vallen voor het creëren van herkenbaarheid. Erg handig als je bijvoorbeeld regelmatig samenwerkt met verschillende reclamebureaus en/of drukkers. Met een huisstijl handboek zorg je ervoor dat jouw communicatie in alle middelen gelijk zijn.

Het design van de website, de e-mails en de profielen op sociale netwerken, moeten natuurlijk goed aansluiten bij het offline design. Dit zorgt ervoor dat je merk nog sterker geladen wordt en voorkomt verwarring.

Logo’s en huisstijlen van merken en bedrijven veranderen. Dit gebeurt niet altijd drastisch, soms ook heel subtiel. (denk aan Google of Coca-Cola) Met kleine aanpassingen blijft het merk herkenbaar, sterk en bij de tijd.

Als je het logo in zwart/wit zet ligt de nadruk op de vorm. Je krijgt dan als het ware het silhouet te zien. Als je logo goed ontworpen is, dan zal deze ook op een zwart/wit kopietje nog steeds goed herkenbaar zijn.

Een flauwe vraag maar wel degelijk belangrijk.Wanneer je veel verschillende communicatie-uitingen hebt, kan het wel eens voor komen dat er bijvoorbeeld een spelfout in geslopen is.

Dat je tevreden bent met je huisstijl staat voorop. Uiteraard moet je niets gaan veranderen waar je zelf achter staat. Wel is het belangrijk om constant om je heen te  blijven kijken wat je zou kunnen verbeteren. Door jezelf regelmatig bovenstaande vragen te stellen blijf je in het bezit van een up-to-date huisstijl.

En? Is jouw huisstijl toe aan een opfrisbeurt?

Neem dan vrijblijvend contact op voor een op maat gemaakte offerte.